loading...
آموزش هیانگ ای.تی.اف ایران
حسین سجده بازدید : 61 سه شنبه 11 شهریور 1393 نظرات (0)

 

مبدا هنر های رزمی دنیا همواره در هاله ای از ابهام بوده است، اما این حقیقت انکار ناپذیر است که در زمان های بسیار دور وضعیت فیزیکی و استفاده از دست و پا ، به منظور محافظت از خود نقش اصلی را داشته است، اگر ما نام آن روش استفاده   از حالت دست و پا را تکوان- دو هیانگ بگذاریم، ممکن است هر کشوری از دنیا مدعی خلق آن باشد.

تکوان دو مدرن در سطح وسیعی از هنر های رزمی دیگر متفاوت است، در حقیقت در هیچ هنر رزمی دیگری تا این حد تاثیر تکنیکها و تناسب فیزیکی درکاربرد آن دیده نمیشود.

ژنرال چوی هونگ هی،بنیانگذار و پدر تکوان- دو :

به طور کلی سال 1955 شروع رسمی شناخت تکوان- دو به عنوان یک هنر رزمی بود در آن سال یک مجمع ویژه از اساتید برتر کره و تاریخ دان ها و رهبران برجسته اجتماعی به منظور مشخص نمودن ورزش ملی شبه جزیره کره تشکیل شد.

در تاریخ 11 اوریل همان سال ژنرال چوی توسط مجمع فراخوانده شدند ونام تکوان دو که توسط ژنرال چوی هونگ هی پیشنهاد شد،مورد تصویب قرار گرفت تا جایگزین تمام نامهای قدیمی و گیج کننده مانند: دانگ سو، گونگ سو، تکیون،    کوان باپ و.... باشد.

تکوان-دو به فراتر از مرزهای ملی خود رفت ، در سال 1959 پدر تکوان-دو  به همراه  19 نفر از بهترین افراد به خاور دور سفر کردند که باموفقیت های بسیاری مواجه شدند و همه تماشاگران شگفت زده شدند و بسیاری از اعضا آن تیم نمایش برای گسترش این هنر رزمی زیبا به سراسر دنیا سفر کردند.

در همان سال ژنرال چوی به دو سمت مهم منصوب شدند، ریاست انجمن تازه تاسیس تکوان- دو و جانشین فرمانده لشگر دوم در تگو.

در سال 1965 ژنرال چوی بازنشسته شد، ولی از طرف دولت به عنوان سفیر دوستی جمهوری کره در کشور های آلمان غربی،ایتالیا،ترکیه،امارات متحده عربی، مالزی و سنگاپور، دعوت به کار شد وتوانست به عنوان سفیر برای اولین در تاریخ کره، تکوان دو را به عنوان هنر رزمی کره به جهان معرفی کند و پایه ای برای تاسیس انجمن های تکوان دو در آن کشور ها  و مهمتر از آن تاسیس فدراسیون بین المللی تکوان- دو، به شکلی که امروز شناخته میشود،گردد.

در 22 مارچ 1966 رویای دانش آموز ضعیف خطاطی دیروز و سفیر دولیت و رئیس پر احترام ترین هنر رزمی جهان           به حقیقت پیوست و فدراسیون بین المللی تکوان دو با حضور کشور های ویتنام، مالزی، سنگاپور،آلمان غربی، آمریکا، ترکیه، ایتالیا، مصر و کره تشکیل شد.

در سال 1971 ایران تکوان-دو هیانگ  را به عنوان یک هنر رزمی برای نیروهای نظامی پذیرفت و به همین منظور افرادی     را نیز برای آموزش تحت نظارت شاگردان ارشد ژنرال چوی به کره فرستاد ، ونیز دو نفر از شاگردان ارشد ژنرال ، برای آموزش نیرو های هوابرد از طرف ای.تی.اف به ایران اعزام شدند.

بنا به علل اختلاف نظر که ما بین ژنرال چوی و رئیس جمهور وقت کره جنوبی در ساست کاری وجود داشت در سال 1971 ژنرال چوی هونگ هی از کره جنوبی به کانادا مهاجرت نمود و مرکزیت فدراسیون بین المللی تکوان-دو ای.تی.اف به صورت رسمی از کره جنوبی به کانادا انتقال پیدا کرد و به گسترش هیانگ در سطح بسیار وسیعی ادامه داد.

درسال 1974 ژنرال به همراه گروه نمایش ویژه به ایران آمد و نمایش هنر رزمی هیانگ درآن زمان نظر های بسیاری را      در ایران جلب کرد.البته با توجه به اختلافات یاد شده و انتقال مرکزیت فدراسیون به کانادا ، کره جنوبی فدراسیون دیگری    به نام دبیلو.تی.اف تاسیس کرد تا مرکزیت ورزش ملی خود را از دست نداده باشد،وبا توجه به اینکه آن زمان امکان ارتباط     و گسترش اطلاعات مانند امروز نبود، تفکر از بین رفتن ای.تی.اف به بسیاری دست داد در حالی که ای.تی.اف به صورت گسترده در بسیاری از کشور ها خصوصا    در قاره های امریکا ، اروپا ونیز در خاوردور و افریقا به کار خود ادامه میداد.

افراد نزدیک به ژنرال چوی مانند همسر و دیگر اساتید بزرگ همواره بیان میکردند که ژنرال خیلی مشتاق به گسترش این هنر رزمی در ایران بود و اعتقاد داشت که ایرانیان استعداد و علاقه ویژه ای به این هنر رزمی دارند ولی متاسفانه تا زمان فوتشان  در 15ژوئن 2002 در پیونگ یانگ، موفق به ایجاد ارتباط قوی در ایران نشد.

استاد جاوید شاهوردی و استاد حسین فرید و همراهانشان با اطلاع از امکانات سطح بالای فدراسیون بین المللی ای.تی.اف    به عنوان یک رشته فنی و مفید همواره تلاش داشتند که محیطی امن و مناسب برای معرفی و گسترش عمومی و قهرمانی این هنر رزمی زیبا و اصیل در کشور پهناور ایران فراهم آورند تا اینکه در سال 1385 بعد از چند سال تلاش ، انجمن ای.تی.اف ایران رسما نمایندگی ای.تی.اف را برای ج.ا.ایران اخذ نمود و ایران نیز بعد از حدود 32 سال رسما به جمع کشور هایی که این هنر زیبا را فعالیت میکنند پیوست. با فاصله کمی از تاسیس ، اولین گروه در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کردند که ست آورد آنها یک مدال نقره و یک برنز برای ایران در بخش مبارزه اقایان بود.

متعاقبا اخد نمایندگی، هیئت موسسین هیانگ در ایران ، به جهت رسمیت بخشیدن به فعالیت ای.تی.اف در کشور تحت نظارت نهادهای مربوطه، انجمن ای.تی.اف ایران را در سال 1386 با مجوز رسمی وزارت کشور تاسیس کردند وهم اکنون هیانگ ایران در فدراسیون ورزش های رزممی به فعالیت مشغول است.

هیانگ ای.تی.اف ایران از سال 1388 طی توافقی با فدراسیون جهانی،توانست استاد ارشد سون که یکی از بهترین و مجرب ترین و معروف ترین اساتید هنررزمی ای.تی.اف در جهان و همچنین یکی از بهترین شاگردان ژنرال چوی هونگ هی نیز بوده است، را برای تدریس تکنیک های اصیل و صحیح هیانگ با هزینه های شخصی روسا و اعضای علاقمند به این هنر اصیل     به ایرات دعوت کرد و ایشان تا کنون در ایران حضور دارند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
به نام خدا این وبلاگ در راستای آموزش هیانگ ای.تی.اف و متعلق به استاد حسین سجده میباشد. تلاش ما ارتقاع هرروزه خانوداه بزرگ هیانگ میباشد. هرگونه سوال و پیشنهاد وانتقاد را میتوانید در قسمت تماس با ما،در میان بگذارید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 10
  • بازدید سال : 161
  • بازدید کلی : 3,405